Schades: koppel een foto aan een inslag met de phone app

App Dynamics NAV bij schade in warehouse of transport

Schades: koppel een foto aan een inslag met de phone app

Om te voorkomen dat er defecte goederen worden uitgeslagen voeren de meeste logistiek dienstverleners een kwaliteitscontrole uit op het moment van inslag. Als er schade wordt geconstateerd, wordt dat direct gerapporteerd aan de klant, vaak met een rapport en/of foto. Als er dagelijks veel goederen worden ingeslagen, kan dat een zeer arbeidsintensief proces zijn, wat zijn weerslag heeft op de doorloopsnelheid.

Met de phone- en tablet app van Dynamics NAV wordt kwaliteitscontrole wel érg eenvoudig! U voorkomt vertraging tijdens inslag, opslag en uitslag, én voorkomt discussie met de eigenaar van de goederen. Bovendien voorkomt u dat goederen met schade worden afgeleverd.

Hoe dat werkt?

Op elk gewenst moment in het logistieke proces kunnen kwaliteitscontroles worden uitgevoerd; vóór transport, bij de inslag, tijdens opslag, of voordat de artikelen worden uitgeslagen. De schade kan via de app van 3PL Dynamics / Nekovri Dynamics worden gefotografeerd en beschreven. Alle gegevens zijn daarna voor iedereen inzichtelijk, óók voor de eigenaar van de goederen.

Kwaliteitscontrole bij transport

Als chauffeurs bij het laden van de vrachtwagen schade ontdekken aan artikelen, dan maken ze daarvan, met de Dynamics app op hun telefoon of tablet, een foto en koppelen die aan de betreffende artikelen in het TMS/WMS van 3PL Dynamics / Nekovri Dynamics. Direct inzichtelijk in de software, voor de logistiek dienstverlener, maar óók voor de betreffende klant. Indien gewenst gaat er automatisch een (email)bericht naar de betreffende klant, met de foto als bijlage. Dat voorkomt discussie achteraf!

Kwaliteitscontrole bij inslag

App dynamics NAV voor schade warehouse transportZodra de goederen binnen komen in het warehouse, worden de barcodes gescand door (bijvoorbeeld) de heftruckchauffeur. Als er schade wordt geconstateerd, wordt er met de app (op tablet of telefoon) een foto gemaakt en eventueel een beschrijving van de schade ingegeven. De foto en toelichting worden direct in het WMS/TMS gekoppeld aan de inslag (of uitslag). Indien gewenst gaat er automatisch een (email)bericht naar de betreffende klant, met de foto als bijlage.
Zo voorkomt u discussie met uw klant, en heeft de klant de tijd om een oplossing voor de beschadigde artikelen te zoeken.

Daphne Tollenaar
Geplaatst door:
Daphne Tollenaar

Marketing & Communication