Ede, 10 april 2017 – Jonker & Schut schroeft het aantal IT-systemen terug en selecteert de softwareoplossing van Boltrics als centrale oplossing voor het stroomlijnen van de financiële administratie en logistieke processen.

Jonker & Schut, opgericht in 1987 door Fred Jonker en Erik Schut, startte als expediteur voor het in- en uitklaren van goederen voor derden en bemiddelde in transporten voor haar opdrachtgevers. Een klant van het eerste uur, actief in de handel van zuivelgrondstoffen, had behoefte aan op- en overslagfaciliteiten. Jonker & Schut zag de mogelijkheden van deze nichemarkt, creëerde de benodigde faciliteiten en beschikte snel daarna zelfs over een eenvoudige meng- en verpakkingslijn.

De specialisatie in zuivelgrondstoffen bleek een schot in de roos en vormde de basis voor de verdere groei en ontwikkeling van Jonker & Schut tot een modern bedrijf dat een voorname plaats heeft verworven in de wereld van logistiek dienstverleners. Ondertussen biedt de organisatie een totaalpakket op het gebied van logistiek en verwerking van poedervormige zuivelgrondstoffen.

Van verschillende systemen naar één up-to-date systeem

Voor de aansturing van zowel de financiële administratie, transport-, productie- als warehouseprocessen maakte de organisatie al gebruik van Microsoft Dynamics NAV. Echter gebruikten ze hiervoor niet één oplossing, maar werd er gebruik gemaakt van verschillende versies en databases. Er was daardoor geen geïntegreerde oplossing – terwijl die behoefte er wel was.

Albert van de Ridder, ICT Manager bij Jonker & Schut: “Om onze huidige oplossing destijds geschikt te maken voor onze organisatie is er veel maatwerk aan toegevoegd. Dat is prettig op de korte termijn, maar op de lange termijn bleek dat de oplossing niet langer voldeed aan onze wensen. Een update naar een recente versie en het integreren van de diverse processen naar één oplossing bleek kostbaar en risicovol. Ook onze wensen zoals het verbeteren van het klantenportaal en elektronische berichtenverkeer waren op deze manier niet eenvoudig te realiseren. Daardoor ontstond de behoefte aan een standaard, toekomstbestendige oplossing die volledig aansluit op onze processen. Vanwege de sterke focus op logistiek dienstverleners, de standaard en tegelijkertijd zeer flexibele oplossingen voor de branche, en het Microsoft Dynamics platform als basis is de keuze gevallen op Boltrics. Met ruim 70 logistiek dienstverleners als klanten en de ‘altijd up-to-date’ garantie geven ze ons het vertrouwen dat we nu en in de toekomst goed zitten. ”

Jan-Cornell van Ekris, Commercieel Directeur bij Boltrics: “We zijn erg blij met het vertrouwen dat een toonaangevend bedrijf als Jonker & Schut in ons stelt. Eigenlijk was er vanaf het begin van het selectieproces direct een “klik” omdat Jonker & Schut precies op zoek was naar datgene waar Boltrics goed in is. Het leveren van een totaaloplossing voor alle primaire bedrijfsprocessen, dus financieel, TMS, WMS, Value Added Logistics, en die ook nog eens altijd up-to-date is. Gecombineerd met onze unieke implementatiemethodiek zorgen we ervoor dat Jonker & Schut binnen 3 maanden de nieuwste technologie kan gebruiken, haar klanten optimaal kan bedienen en naar de toekomst zich geen zorgen over IT meer hoeft te maken.”

Ontdek in 3 minuten waarom Jonker & Schut enthousiast wordt van Boltrics

 

Over Jonker & Schut

Jonker & Schut is een professionele dienstverlener in de voedingsmiddelenbranche en in het bijzonder in de markt van verwerking van poedervormige zuivelgrondstoffen. Jonker & Schut biedt een totaalpakket op het gebied van logistiek en verwerking. Dit totaalpakket omvat standaard en maatwerkoplossingen welke in eigen beheer worden uitgevoerd. Wat Jonker & Schut bijzonder maakt is, dat zij steeds bereid is om te investeren in haar klanten. Zo zijn er voor andere klanten speciale productielijnen ontwikkeld. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van Jonker & Schut via www.jonker-schut.nl.