Wat te doen als u een partij of drager niet kunt selecteren voor uitslag

Blog WMS

Wat te doen als u een partij of drager niet kunt selecteren voor uitslag

Uw klant vraagt u een partij uit te leveren. Via de Dynamics Phone App heeft uw klant een rechtstreekse connectie met uw database en daardoor gezien dat het gaat om een beschikbare partij in voorraad.

Dynamics Phone App

U maakt alvast een document aan voor het uitslaan en afboeken van die partij. Maar de scanners in het magazijn geven de melding dat er onvoldoende voorraad is. Wanneer u in 3PL/Nekovri Dynamics bij het uitslagdocument de dragers probeert te selecteren, ziet het systeem deze partij niet als zijnde beschikbaar;

Dynamics NAV - Uitslagdocument

Nu kunt u natuurlijk bij de drager per toewijzingsfilter de inhoudslijst controleren of er iets niet klopt, zoals bijvoorbeeld de artikeltoestand. Maar soms is het niet meteen te vinden en schakelt u de hulp in van onze supportafdeling.

Veelal blijkt dan dat de drager tijdelijk geblokkeerd is door een ander proces. Bijvoorbeeld door een magazijndagboek of een magazijnactiviteit. De software registreert deze actie bij de dragerinhoud in de velden ‘aantal toegewezen …’. Deze kolommen kunt u beschikbaar maken in de lijstweergave óf u kunt de informatie per drager opvragen via CTRL-ALT-WIN-F1 (voor meer handige sneltoetsen, lees deze blog)

Dynamics NAV Dragerinhoudoverzicht

Zodra de kolom beschikbaar is gesteld, dan volstaat een simpele muisklik op het aantal om inzicht te krijgen waarom de drager gereserveerd is.

Dynamics NAV Drager gereserveerd

Deze berichten worden geleverd “as is” zonder garanties en geven geen rechten.
U neemt alle risico’s aan voor gebruik.

Frank Groot Roessink
Geplaatst door:
Frank Groot Roessink