Hoe vaak deelt u data met uw klanten? Wekelijks, dagelijks of ad hoc wanneer de klant erom vraagt? En doet u dat dan telefonisch of per e-mail? Of heeft u wellicht zelfs al een eigen klantportaal waarop u gegevens met uw klanten deelt? En wat deelt u daar dan precies op?

Wilt u uw klanten behouden en nieuwe aantrekken? Zorg dan voor vrijheid

Een klantportaal kan u ondersteunen bij het tonen en delen van informatie, maar de nieuwste generatie klantportaal gaat nog enkele stappen verder. Zo zijn de gegevens van uw klant niet alleen zichtbaar in uw klantportaal, maar kan uw klant door één keer in te loggen de gegevens van al zijn producten zien – ongeacht de vestiging. Zelfs als deze aan de andere kant van de wereld zijn. Wilt u weten hoe dat mogelijk is – lees dan verder…

Betrouwbaarheid voorop

Een basis klantportaal voldoet aan een aantal eisen. De meest belangrijke is betrouwbaarheid. Betrouwbaarheid in beschikbaarheid – het moet altijd in de lucht zijn – en datakwaliteit – wat getoond wordt moet waar zijn.

  • Het klantportaal van Boltrics is altijd up-to-date (er is geen data synchronisatie) en loopt dus gelijk met het WMS of TMS systeem. Daardoor is informatie altijd actueel.
  • Het klantportaal van Boltrics wordt gehost op Microsoft Azure – de cloud-omgeving van Microsoft.
  • Gebruikers kunnen 24/7 inloggen, waardoor ze altijd en overal direct toegang hebben tot de gewenste informatie. Daar is geen telefoontje meer voor nodig.
  • Microsoft Azure voldoet aan zeer hoge beveiligingsstandaarden. Zonder login – die u zelf verstrekt aan uw klant – is het niet mogelijk de data te benaderen. Daarnaast ziet uw klant enkel de data waartoe u hem toegang heeft gegeven.
  • Filter en sorteer op alle velden voor relevante informatie.
  • Naast het tonen van informatie is het mogelijk om bestanden met één druk op de knop te downloaden, zodat facturen met bijlages kunnen worden ingezien.

Hoe richt u een klantportaal in? En is dit complex?

Nee, de basis van het klantportaal is al helemaal voor ingericht. Voeg een klant toe bij “Webgebruikers” door het klantnummer en een contactpersoon te koppelen. Selecteer vervolgens de voorgedefinieerde VIEWS die u uw klant wilt tonen. Druk vervolgens op aanmaken, en uw klant ontvangt automatisch een e-mail met de logingegevens en kan direct zijn data inzien. Zo gemakkelijk kan het zijn.

Wilt u uw klanten ook toegang geven tot een klantportaal? Neem dan contact met ons op en stuur een e-mail naar sales@boltrics.nl.