Klantenportal, welke mogelijkheden laat u links liggen?

Customer portal must-have

Klantenportal, welke mogelijkheden laat u links liggen?

Heeft u er ooit bij stil gestaan waarom u een klantenportal heeft aangeschaft? Omdat het bijna geen meerprijs had? “ Zo goedkoop – nee daar bouw je geen eigen klantenportal voor.” Of mogelijk om de druk op uw eigen medewerkers te verlichten. Het scheelt toch aardig wat telefoontjes. Welke medewerker houdt ervan om eenvoudige klantvragen te beantwoorden over orderstatus, voorraadstatus, e.d.? Niemand toch? Zeer mogelijk was het uw klant welke dit van u eiste. Uw klanten willen altijd en overal inzicht hebben in hun voorraad – vaak op de meest vreemde momenten. Ze willen direct actie kunnen ondernemen en niet afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van uw collega’s. En uiteindelijk doet u het voor uw klant.

Met een online portaal geeft u uw klant eenvoudig inzicht in zijn verkoopbare voorraad in uw warehouse/koel- en vrieshuis, de status van transport of forwarding orders, emballage saldo’s of de laatst geleverde THT zodat men kan zien waar specifieke voorraad heen kan.

Maar benut u eigenlijk wel alle mogelijkheden van uw klantenportal? Kent u bijvoorbeeld onderstaande mogelijkheden?

1. Toon grote hoeveelheden data overzichtelijk en snel
Veel portals ervaren performance problemen wanneer men met grote hoeveelheden data gaat werken. Met de klantenportal van Boltrics is het mogelijk om zonder problemen grote hoeveelheden data overzichtelijk en snel te tonen. Bijvoorbeeld door:

  • De totalen te filteren en te beperken, zodat niet alle historische data wordt opgehaald.
  • Of een gelaagde structuur te introduceren. Daarbij selecteert de gebruiker eerst een artikel en vervolgens de betreffende dragers. Het is daarbij mogelijk verder te navigeren en bijvoorbeeld de artikelposten bij de drager te tonen, zodat u (en uw klant) in één overzicht ziet wanneer deze is ingeslagen en welke mutaties erop gedaan zijn.

 

2. Toon meerdere vestigingen in één klantportaal
Wilt u uw klant meer comfort bieden, dan is het mogelijk meerdere vestigingen of zelfs meerdere onafhankelijke warehouses/koel- en vrieshuizen te tonen in één klantenportal. Daarmee hoeft uw klant slechts één keer in te loggen om de voorraad van verschillende warehouses te zien.

3. Extra / meer velden tonen
Door continue doorontwikkeling en updates is het zeer waarschijnlijk dat er inmiddels veel meer mogelijk is met het klantenportal dan wat u gebruikt. Zo zijn een groot aantal van de basisschermen uitgebreid met extra opties. Door eenvoudig uw data te verversen zijn deze direct beschikbaar.

4. Web invoer
In sommige gevallen is het noodzakelijk dat derden orders kunnen ingeven via een webinterface. Boltrics biedt hiervoor de Microsoft web-user interface aan. Met een specifiek profiel kunt u deze zo configureren dat de gewenste functionaliteit beschikbaar is. Daarbij is het mogelijk te filteren op alle velden. Standaard zijn er compleet voor-gedefinieerde profielen aanwezig, zodat u de inrichting per klant zonder rompslomp snel en eenvoudig kunt instellen. Hiermee heeft u alle functionaliteit tot u beschikking die ook voor uw organisatie beschikbaar zijn. Nadeel is echter dat dit per klant een licentie kost.

5. Toekomstige ontwikkelingen
Regelmatig brainstormen we met onze klanten over nieuwe functionaliteit. Enkele vragen waar we in het verleden nog geen antwoord op hadden, zijn met hedendaagse technologie alsnog mogelijk. Bijvoorbeeld:

  • Statuswijziging van documenten, voorraad blokkades, e.d.
  • Goedkeuringsflow volgen via klantportaal volgen
  • Per klant de gewenste notificaties instellen

 

Wilt u ook uw klant toegang geven tot een klantenportal? Neem dan contact met ons op en stuur een e-mail naar sales@boltrics.nl.

Jan Bolks
Geplaatst door:
Jan Bolks