Boltrics support: samen met onze klanten naar de finishlijn

Boltrics support: samen met onze klanten naar de finishlijn

Boltrics support: samen met onze klanten naar de finishlijn

De zomerperiode komt eraan. Dit is aan meerdere aspecten te herkennen. Allereerst natuurlijk aan de zon, die steeds vaker krachtig aanwezig is. Daarnaast waggelen baby-eendjes en kleine gansjes door de groene grasvelden, beschermd door hun moeders. Maar wat ook zeer typerend is voor dit seizoen, zijn de buitensporters. Hardlopers, skeeleraars, hikers en vooral wielrenners zijn veel te bekennen op de openbare wegen. Gedreven om het beste uit zichzelf te halen en om elke poging beter te maken dan de vorige.

De zomerperiode is niet alleen voor amateursporters. De Giro d’Italia is in volle gang bezig en wielerfanaten kijken vol smart uit naar de Tour de France. Tom Dumoulin en zijn team werken keihard om Yates bij te kunnen houden en andersom doet Yates er alles aan om de Nederlander voor te blijven. Ziet u de link tussen wielrennen en de logistieke sector al?

Maak kennis met het hulpteam van Boltrics

Onze klanten bedrijven ook topsport. Zij werken elke dag aan het optimaliseren van hun diensten met behulp van onze software. Daarom proberen wij ook het beste uit onszelf te halen en elke poging beter te maken dan de vorige. Dit doen wij niet alleen, maar samen met u. Zo vormen wij als het ware een volledig wielerteam. Waar u onze kopman bent, zijn wij het ondersteunende team. Wij doen er alles aan om u zo efficiënt mogelijk op uw doel af te sturen.

Dit ondersteunende team bestaat tegenwoordig uit ruim 30 medewerkers. Elke dag maken zij meters voor hun klanten en leveren zij op hun eigen manier een bijdrage. De developers bouwen de fiets. Deze moet tot op detail perfect zijn, want de concurrentie zet hier ook op in. De consultants leveren vervolgens praktische tips om zo snel mogelijk bij de finish te komen. Eigenlijk vertellen zij u hoe u de fiets het best kunt gebruiken, afhankelijk van de etappe. Marketing en sales dragen bij aan de versterking van uw team, door middel van kennisdeling en pakketuitbreidingen. Tenslotte de mannen van support: de materiaalwagen.

Want, hoe goed u als kopman met de andere renners ook over de wegen dendert: een ongeluk zit in een klein hoekje. Pech, een lekke band of een ketting die eraf loopt. Niet elke risicofactor kan afgedekt worden. Dan is het fijn om te weten dat er altijd iemand vlakbij is om hierbij te helpen.

Een goed begin is het halve werk

Hoe gaan wij op de supportdesk precies te werk? Goede hulp kan pas geboden worden als het probleem duidelijk is. Wanneer het incident zich voordoet, ontvangen we dan ook graag een gedetailleerde beschrijving van het voorval. Zo kunnen wij exact analyseren wat er aan de hand is. Dit gebeurt per e-mail met een reproduceerbaar scenario. Natuurlijk kennen wij al onze topmannen (key-users) en andere renners (medewerkers), maar we hebben niet standaard alle details bij de hand. Hierom is een printscreen, inclusief gebruikers- en bedrijfsinformatie, noodzakelijk om goed te kunnen helpen. Dit kan met behulp van een stappenbeschrijving, welke u via Microsoft Dynamics zelf kunt opnemen. Dus: u vertelt wie u bent, op welke fiets u rijdt en wat u gedaan heeft. Wij pakken het juiste gereedschap en gaan aan de slag.

Onze werkwijze

Nadat u de e-mail heeft verzonden, kunt u van ons een reactie verwachten per e-mail of telefoon. In het contract ‘onderhoud en support’ dat u met ons heeft afgesloten, staan verdere afspraken in detail weergegeven. Het kan zijn dat u wordt gebeld om mee te kunnen kijken op uw scherm. Hiervoor gebruiken wij Teamviewer. Ongeacht onze opvolging van de initiële melding per e-mail, ontvangt u een meldingsnummer. Met dit nummer kunt u altijd contact opnemen met de materiaalwagen, ofwel de supportdesk. Hier kunt u bijvoorbeeld aangeven hoe urgent het probleem is en wat voor een gevolgen dit heeft voor uw koers. Zodra het incident volledig bij ons is aangemeld bepalen wij binnen de huidige meldingen met welke prioriteit het opgepakt gaat worden. Het doel is natuurlijk om het gehele peloton zo snel mogelijk weer op weg te helpen.

Zoals eerder gezegd zit een ongeluk in een klein hoekje. Daarnaast kan het belang voor u toenemen. Komt er voor u een belangrijke bergetappe aan (zoals vandaag in de Giro) en heeft u problemen met de versnellingen? Wij zorgen ervoor dat er extra bemanning op uw incident gezet wordt. Bij Boltrics zijn onze klanten onze referentie en gezamenlijk gaan wij op onze doelen af.

Zonder helling geen daling

Al onze medewerkers zijn er om uw organisatie verder te helpen. Op de supportdesk doen wij dit in mindere tijden, maar zoals de tussenkop luidt: zonder helling geen daling. Nadat het incident is opgelost gaat u in volle vaart de berg af. Sneller dan ooit tevoren. We geven nog wat extra tips mee om de volgende etappes soepeler te laten verlopen en zo zorgen wij ervoor dat die finish elke keer weer in een mum van tijd bereikt wordt.

Remco Bosveld
Geplaatst door:
Remco Bosveld