How to: In 5 stappen een SSCC nummerreeks op klantniveau instellen

SSCC | Boltrics

How to: In 5 stappen een SSCC nummerreeks op klantniveau instellen

Deze functionaliteit is voor iedereen beschikbaar.

 

De Serial Shipping Container Code (SSCC) ziet u als logistiek dienstverlener vrijwel elke dag. En als u ze niet ziet, dan uw collega’s in het magazijn of op de vrachtwagen wel. Ondanks dat deze labels niet meer als speciaal op u overkomen, staan ze aan de basis van het functioneren van uw organisatie. En daarmee zijn ze onmisbaar. Voor u, maar ook voor uw klanten. Er zijn dan ook tal van voorbeelden te noemen waar klanten vragen om een eigen SSCC nummerreeks, zodat hun administratie overzichtelijker wordt. Krijgt u dit verzoek ook van uw klanten? Lees dan gauw verder en leer hoe u dit zelf heel gemakkelijk kunt instellen.

SSCC nummerreeks inrichten op klantniveau

Hieronder vindt u het 5-stappenplan om succesvol een SSCC nummerreeks in te richten voor een specifieke klant. Kijkt u liever een video over hoe het moet? Bekijk dan de video onderaan deze blog.

1.Ga naar de betreffende klant en onder ‘Magazijn’ vindt u een veld ‘NVE/SSCC-18 nrs.’

2.Klik op ‘nieuw’. De pagina ‘Nr. reeks’ wordt geopend.

3.Maak een nieuwe nummerreeks aan voor de betreffende klant

Een code met omschrijving is in eerste instantie voldoende.

4.Ga naar regels voor de verdere inrichting

5.Vul de gevraagde gegevens in, met het onderstaande in acht houdend

De begindatum is bijvoorbeeld vandaag.

Beginnummer:

  • De eerste 10 getallen zijn vast gegeven. Dit is de nummerreeks die door uw bedrijf is ingekocht.
  • De tekenreeks moet uit 17 karakters bestaan. Het systeem voegt zelf nog een 18e karakter toe. Dit is een check digit, welke niet is terug te zien in de nummerreeks.
  • Het eindnummer is bijvoorbeeld: 12345678909999999
  • Waarschuwen bij nr. kan 10 nummers daarvoor liggen
  • Nr. laatst gebruikt is gelijk aan beginnummer als u start
  • Automatische nummering staat aangevinkt

 

Alles is nu gereed, klaar om te testen

Als u nu een inslag aanmaakt voor de betreffende klant en detailregels creëert, ziet u dat het door u ingestelde SSCC nummer actief is. Nu kunt u uw klantwensen nog beter tegemoet komen en tegelijkertijd verduidelijking in uw eigen administratie realiseren. Komt u er niet uit? Wellicht lukt het met de video ernaast wel. Lukt ook dat niet? Onze consultants staan altijd voor u klaar.

Sven Rozendal
Geplaatst door:
Sven Rozendal