Frigologix houdt het hoofd koel met 3PL Dynamics

Frigologix | Boltrics

Frigologix houdt het hoofd koel met 3PL Dynamics

Frigologix heeft gekozen voor het WMS van Boltrics voor de ondersteuning van haar warehouse activiteiten. Lommel is de eerste vestiging van Frigologix waar de software binnen drie maanden wordt geïmplementeerd. In het komende jaar maken ook de vestigingen in Val De Meuse en Herk-De-Stad de overstap naar het nieuwe moderne WMS. De deal is tot stand gekomen via de Belgische partner Elevate-IT.

De kracht van de branchestandaard zonder in te boeten op flexibiliteit

Al ruim 20 jaar verzorgt Frigologix het logistieke proces van verse- en diepvriesproducten voor FarmFrites, Jacques IJs, Mora en nog vele andere grote namen. De producten staan in Lommel, Herk-De-Stad (beide België) en Val De Meuse (Frankrijk) waar ruimte is voor maar liefst 65.000 palletplaatsen. Om de processen moeiteloos te kunnen ondersteunen en klantwensen te beantwoorden, heeft Frigologix onlangs besloten haar bestaande WMS te vervangen door het WMS voor logistiek dienstverleners in de koel- en vrieslogistiek. Een keuze waarmee ze profiteren van branche brede input en tegelijkertijd de flexibiliteit krijgen om bedrijfsspecifieke processen door te voeren.

Keuze voor 3PL Dynamics

Volgens Jolin Dophemont, Site Manager bij Frigologix, heeft de specialist in fresh & frozen gekozen voor 3PL Dynamics, omdat de oplossing voor en door logistiek ondernemers uit de sector is gemaakt. “De oplossing beschikt reeds over de essentiële functionaliteiten om onze processen te ondersteunen en om aan de wensen van onze klanten te kunnen voldoen. Het scoort het best op functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid, flexibiliteit, architectuur en continue doorontwikkeling.”

Met het nieuwe WMS krijgt Frigologix de beschikking over software die altijd up-to-date is, waardoor de organisatie te allen tijde gebruik kan maken van de nieuwste technologie en de nieuwste ontwikkelingen, zónder dat daarvoor een complete herimplementatie nodig is.

Daphne Tollenaar
Geplaatst door:
Daphne Tollenaar

Marketing & Communication