Hé Boltrics, welke orders moet ik picken?

voice picking | Boltrics

Hé Boltrics, welke orders moet ik picken?

Hé Siri, wat wordt het weer vandaag? Oké Google, zet het volume op 5. Of het nu een iPhone is of een slimme speaker, we kletsen wat af met onze virtuele personal assistance. Siri, Alexa, Cortana en Google, ze nemen steeds vaker alledaagse taken over. Daardoor wordt het leven een stuk makkelijker en houden we tijd over voor andere dingen. Hoe zit dat bij u? Gebruikt u uw voice assistent al regelmatig?

Gemak voorop
Wereldwijd gebruiken ruim 500 miljoen mensen maandelijks de assistent van Google om de verwarming een paar graden hoger te zetten, de files te checken of hun afspraak laten weten dat ze onderweg zijn. Als we de cijfers mogen geloven, dan zijn de beweegreden om de virtuele personal assistent dan ook voornamelijk van praktische aard:

  • Makkelijk als handen of zicht bezet is 61%
  • Sneller resultaat 30%
  • Moeilijk typen op sommige apparaten 24%
  • Grappig/leuk/cool 22%
  • Omzeilen moeilijke menu’s 12%

De virtuele assistent in uw warehouse
De interactie met machines vindt nu misschien nog grotendeels handmatig plaats. Maar de opkomst van snelle(re) processors, Artificial Intelligence en slimme software veranderen de manier waarop we werken.

Gartner voorspelt dat we over 20 jaar al babbelend door het warehouse orders wegwerken. Als we het onderzoeks- en adviesbureau mogen geloven zal de interactie met machines en scanners stap voor stap vervangen worden door “voice-enabled” technologie. Papieren lijstjes en 2x op “volgende” drukken behoort daarmee tot de verleden tijd.

Gartner: “Maar liefst 35% van de handmatige handelingen worden straks simpelweg doorgegeven via een gesproken opdracht. In 2018 was dat nog geen 5%.”

Hé Boltrics, waar staat order X?
Voicepicking is overigens geen nieuw fenomeen. Maar technologische innovaties openen wel de deur voor ‘handsfree’ en ‘ogenvrij’ functionaliteiten die de volgende stap zetten in gebruikersinteractie. Ze bieden de mogelijkheid om de operatie nog slimmer aan te sturen met een simpel gesproken commando.

Samen met onze partners Honeywell en Dalosy werken we continu samen aan het optimaliseren van onze voicepicking oplossing. Wij zorgen daarbij voor een toekomstbestendig WMS. Honeywell en Dalosy voorzien u van superieure spraaktechnologie.

Papieren lijsten, handcomputers en scanners zijn daarmee niet langer nodig. Voice-enabled technologie in de vorm van een headset communiceert rechtstreeks met uw WMS. Een simpele stap die zorgt voor lagere operationele kosten door fouten te elimineren en de productiviteit van medewerkers te verbeteren. Shift na shift. Ploeg na ploeg.

Deze blog is mede mogelijk gemaakt dankzij de kennis van Honeywell.

Daphne Tollenaar
Geplaatst door:
Daphne Tollenaar

Marketing & Communication