De logistieke sector is continu in beweging. Waar in het verleden uw werkzaamheden standaard op kantoor plaatsvonden, is dat tegenwoordig niet meer zo. Toch wordt er wel van u verwacht dat u op ieder moment actie kunt ondernemen voor uw klanten en opdrachtgevers. Ook bij het goedkeuren van facturen. Hoe zorgt u ervoor dat uw financiële communicatie optimaal verloopt? En hoe richt u uw goedkeuringsflow zo efficiënt mogelijk in? Het App Platform van Boltrics biedt u de uitkomst. Met dit online platform kunt u op elk device de benodigde handelingen uitvoeren en kunt u sneller uw goedkeuringsflow afronden.

Het Boltrics App Platform

Deze mobiele applicatie biedt uw werknemers en uw logistieke partners toegang tot een selectief deel van uw processen. Op deze manier kunt u bijvoorbeeld klanten zelf voorraad laten reserveren en kunt u de app gebruiken in combinatie met hun eigen webportaal.

Daarnaast kunt u de werkzaamheden in uw warehouse vergemakkelijken. De is app geheel flexibel in te richten via de scanschermen. Zonder dat er ook maar een regel geprogrammeerd hoeft te worden, is uw proces volledig te configureren in de app. Via het ingerichte app platform kunnen uw medewerkers direct partijen scannen of in een mum van tijd kwaliteitscontroles uitvoeren door bijvoorbeeld foto’s toe te voegen via hun smartphone.

Naast bovengenoemde voorbeelden biedt de applicatie meer mogelijkheden. Op dit moment wordt de app al op verschillende manieren toegepast bij onze gebruikers. Zoals hierboven benoemd, wordt de app gebruikt tijdens scanprocessen, maar ook met yard management, timeslot planning, proof of delivery en bij het goedkeuren van uw facturen.

App ook gericht op Finance

Naast de functionaliteiten die gekoppeld zijn aan uw WMS of TMS kunt u de app ook koppelen aan uw financiële administratie in Business Central. Zo kunt u via de app facturen goedkeuren. De app wordt dan ingericht aan de hand van bestaande functionaliteiten in uw systeem en is gebaseerd op de standaard Dynamics werkstromen en goedkeuringsfunctionaliteiten.

Het goedkeuren van facturen via de app zorgt ervoor dat uw goedkeuringsprocessen sneller en via elk device kunnen verlopen. Naast de gebruiksvriendelijke omgeving van de app, heeft u via dit platform minder handelingen nodig om tot de goedkeuring te komen. In tegenstelling tot de Business Central omgeving krijgt u via de app direct een overzicht van de goed te keuren facturen wanneer u de app opent.

Ook wanneer u regelmatig facturen moet goedkeuren van verschillende bv’s kan de app uitkomst bieden. Waar u in Business Central uw hele client moet afsluiten om een ander bedrijf te selecteren, kunt u via de app makkelijk en snel switchen tussen deze bedrijven.

Facturen goedkeuren via de app

Wanneer u als gebruiker inlogt op de app, krijgt u meteen de facturen te zien die actie behoeven. In onderstaand voorbeeld ziet u dat factuur IF200499 klaar staat voor goedkeuring.

De inrichting van de schermen kunt u zelf aanpassen met behulp van scanschermen. Hieronder ziet u hoe bovenstaand scherm als scanscherm is ingericht.

Als u een factuur selecteert, komt u automatisch in het goedkeuringsscherm van de betreffende factuur.

Door op de bijlage onderaan het scherm te klikken, kunt u de bijbehorende factuur in zijn geheel weergeven.

In het eerdere goedkeuringsscherm kunt u vijf knoppen gebruiken. Afhankelijk van welke actie u wilt ondernemen voor de specifieke factuur.

Wanneer u de status van de factuur via de app aanpast, wordt deze ook direct in uw verdere 3PL Dynamics oplossing bijgewerkt.

De schermen en workflow in het goedkeuringsproces via de app kunnen flexibel worden ingericht en is dus op maat te configureren. Wilt u het App Platform gebruiken bij het goedkeuren van facturen? Wilt u een automatische goedkeuringsflow inrichten in de app? Of wilt u andere processen via deze app automatiseren? Dien dan een request in via het klantenportaal en verhoog de efficiëntie in uw bedrijfsprocessen.