De applicatie beheren, alle nieuwe functionaliteiten volgen, problemen in de processen opsporen, analyseren en oplossen en ook nog uw kennis up-to-date houden. Als key-user heeft u geen eenvoudige taak, maar wel een hele belangrijke. U bent namelijk medeverantwoordelijk voor de toepassing van 3PL Dynamics in uw organisatie. U kent de processen, begrijpt wat er speelt op de werkvloer en heeft uitstekende kennis en vaardigheden van de oplossing. Maar waar haalt u die kennis vandaan? En misschien wel belangrijker: als u de kennis heeft, hoe krijgt u de oplossing dan live?

Welke manier van leren past het beste bij u?

Of het nu gaat om nieuwe releases vanuit Microsoft of om nieuwe functionaliteiten in 3PL Dynamics, u en uw medegebruikers in het peloton krijgen regelmatig te maken met innovaties binnen de software. Deze veranderingen helpen u om uw processen nog efficiënter in te richten en vergemakkelijken het werken met de software. We vinden het dan ook erg belangrijk dat u als gebruiker ruim voldoende mogelijkheden heeft om uw kennis van de oplossing te onderhouden en te vergroten. Belangrijk hierin is dat u zelf kunt bepalen hoe en wanneer u dit doet. Om deze reden brengen wij u regelmatig op de hoogte van nieuwe functionaliteiten via de nieuwsbrief en delen we via onze blogs nieuwe features, tips om processen in te richten.

Maar we vinden het belangrijk dat we de juiste middelen bieden, zodat u op de meest effectieve en efficiënte manier uw kennis kunt vergaren. Hoe en in welke vorm is dat dan? Die vraag stelden we onlangs aan onze klanten tijdens de (online) bijeenkomst van de gebruikersvereniging.

Interactief of zelf achter mijn scherm?

In deze poll hebben we de gebruikers uit de gebruikersvereniging onder andere gevraagd welke manier van leren het beste bij hen past? En wat blijkt: bijna de helft van de gebruikers leert het liefst interactief in een (online) klas met medegebruikers van zowel binnen als buiten de organisatie.

Welke manier van leren past bij u?
Wij vinden uw mening belangrijk en streven naar het aanbieden van de meest effectieve manier om uw kennis kunt onderhouden. Vind u, net als de meerderheid van onze gebruikers, het prettig om van een consultant of expert van buitenaf te leren? Dan kunt u kiezen voor een workshop of training. Leert u liever achter uw eigen scherm en bijt u zich graag eerst zelf vast in de materie? Dan kunt u, samen met 40% van de gevraagde gebruikers, uw kennis vergroten door onze blogs en webinars.

De kerngebruiker centraal

Zoals eerder genoemd, heeft u als key-user een belangrijke taak. Het is dan ook belangrijk dat u over voldoende kennis beschikt om uw werk moeiteloos uit te kunnen voeren. Dat  begint al tijdens de implementatie. Doordat u als kerngebruiker vanaf dag één al te maken krijgt met de software, heeft u de meeste ervaring met het gebruik. Dat is ook nodig, want als kerngebruiker bent u de eerste hulplijn om support te bieden aan de rest van de eindgebruikers. Zij leren over het algemeen enkel ‘on the job’ en kunnen uw ondersteuning dus goed gebruiken.

Om u als kerngebruiker zo veel mogelijk te ondersteunen met de vraagstukken die bij u worden neergelegd, delen we kennis in onze blogs, nieuwsberichten en how to’s. Op deze manier kunt u zelf snel en efficiënt het antwoord vinden om eventuele problemen op te lossen of processen zo efficiënt mogelijk in te richten. Daarbij kunt u, wanneer u toch meer kennis verlangt met betrekking tot een specifiek onderwerp, zich verder verdiepen in de oplossing met de aangeboden trainingen en workshops.

Kennis direct toepassen

Het trainingsaanbod proberen we zo goed mogelijk op uw behoefte af te stemmen. Om ervoor te zorgen dat u op de juiste manier kennis ontvangt en kunt toepassen, bieden wij twee verschillende soorten opleidingen aan: trainingen en workshops. Wat is het verschil?

  • Trainingen: De trainingen zijn gericht op (online) klassikaal leren. Hierin staat de kennisoverdracht van de trainer aan de deelnemer centraal. Aan de hand van wat u heeft geleerd, kunt u vervolgens uw eigen proces verbeteren of heeft u meer inzicht in hoe een specifiek onderdeel van de software werkt.
  • Workshops: de workshops gaan een stap verder, doordat we leren en implementeren combineren. Ook hierin werken we (online) klassikaal, maar dan wel in een kleinere groep. U schuift aan met een persoonlijk (leer)doel en sluit af met een werkende oplossing.
    De kracht van de workshops: aan het eind van de workshop hebt u geleerd én staat het gewijzigde proces live!

In beide gevallen leert u van de trainer, brengt u uw eigen leerdoelen in en leert u van uw vakgenoten. Daarmee komt alles samen: leren van een ervaringsdeskundige of consultant, ervaringen delen met klasgenoten en direct aan de slag.

Zelf direct aan de slag

Wilt u uw kennis up-to-date houden? Op onze website vindt u een overzicht van de workshops en trainingen die al op het programma staan. Heeft u een vraag met betrekking tot een onderwerp dat nog niet aangeboden wordt? Laat het ons weten via request@boltrics.nl en indien mogelijk voegen we het onderwerp graag toe aan ons opleidingsprogramma.