Sinds een paar jaar focust Het Fulfilment Bedrijf zich volledig op het verzorgen van e-fulfilment diensten voor startende webshops. Een hard groeiende sector in de logistiek, waarbij het coronavirus voor een extra piek zorgde. Om gemakkelijk mee te kunnen in deze snelgroeiende sector kiest Het Fulfilment Bedrijf, net als Altavia Sumis, Nic.Oud en AVA, voor de branche breed ontwikkelde en gedeelde WMS oplossing van Boltrics.

Creativiteit en innovatie voorop

Het Fulfilment Bedrijf is er voor iedereen die van zijn of haar webwinkel een succes wil maken. Zeker in de huidige tijd, groeien webwinkels soms sneller dan verwacht en kunnen de logistieke activiteiten uiteenlopen. Het Fulfilment Bedrijf biedt daarom een all-in service om vernieuwende startups gedeeltelijk of in zijn geheel te ontzorgen. Van orderfulfilment, financieel fulfilment, retouren verwerken tot web- en customer care, aan alles wordt gedacht. Er stond voor Het Fulfilment Bedrijf slechts één obstakel op de weg: verouderde software die niet langer aansloot bij de moderne systemen van hun klanten. Daar gingen ze direct mee aan de slag.

E-fulfilment vraagt om een altijd up-to-date WMS oplossing

Klanten van Het Fulfilment Bedrijf verwachten een 24/7 koppeling met hun webshop, die modern en vergaand gedigitaliseerd is. Online retailers weten doorgaans namelijk als de beste hoe je slim gebruikt maakt van IT en vragen dat ook van hun logistiek dienstverlener. Een IT-oplossing die meegroeit met de sector en Het Fulfilment Bedrijf in staat stelt moeiteloos in te kunnen spelen op nieuwe klantwensen, is dan ook essentieel.

De passende oplossing vond het bedrijf bij Boltrics, software voor én door de branche. De functionaliteiten van Boltrics’ WMS oplossing worden branche breed ontwikkeld en gedeeld, waardoor er continu gebouwd wordt aan de software. Een modulaire oplossing, waarvan Het Fulfilment Bedrijf zelf bepaalt waar hun WMS aan moet voldoen. Eén van de belangrijkste eisen voor hun nieuwe systeem was het eenvoudig realiseren van koppelingen, zodat ze korte lijntjes behouden met de verschillende webshops van hun klanten. Maar bijvoorbeeld ook eenvoudig het best passende transport kunnen selecteren dankzij een integratie met het platform van Transsmart. Daarnaast is het, zeker in hun business, voor het Fulfilment Bedrijf van belang dat ze snel en eenvoudig nieuwe klanten kunnen aansluiten. Zónder dat ze daarvoor extra personeel hoeven aan te nemen of de consultants van Boltrics hiervoor hoeven in te schakelen.

Maarten Luijt, directeur van Het Fulfilment Bedrijf: “Sinds onze volledige overstap naar de verzorging van fulfilment diensten, wilden we een WMS-systeem dat meegroeit met de e-fulfilment sector. Onze vorige ERP software op basis van Navision – de voorloper van Dynamics 365 – was verouderd, waardoor het moeilijker werd om te koppelen met de systemen van onze klanten en transporteurs, of nieuwe ‘business processes’ te introduceren. Na een analyseperiode hebben we uiteindelijk gekozen voor de software van Boltrics. De robuustheid van de architectuur van Microsoft Dynamics Business Central, met daarbij de visie van Boltrics om via unieke configuraties de processen van hun klanten in te richten, gaf voor ons de doorslag.”