Uw werk als logistiek dienstverlener kent veel uitdagingen. Ook dit jaar zult u uw organisatie mee moeten bewegen met de trends en ontwikkelingen, zonder in te leveren op uw dienstverlening. Gelukkig kunt u op dit vlak vertrouwen op uw altijd-up-to-date software, waar u in het verleden bewust voor heeft gekozen. Met deze beslissing heeft u er direct voor gezorgd dat u en uw collega’s zich niet hoeven af te vragen of uw technologie achterop raakt ten opzichte van uw concurrentie. Dat geldt zowel voor functionaliteiten voor de logistieke markt, als voor de laatste Microsoft technologie. Oftewel, hiermee bent u klaar voor de toekomst.

Microsoft Business Central v17

De eerste stap naar deze toekomst heeft u al moeten zetten, of bent u op dit moment misschien nog aan het voorbereiden: de overgang naar Dynamics 365 Business Central v17.  Om u in de toekomst te verzekeren van de nieuwste technologieën, zult u samen met het peloton de stap naar deze nieuwste Microsoft release moeten maken.

Deze stap heeft echter meer voeten in de aarde dan de gemiddelde update. Zo is er in de nieuwste versie slechts nog één client beschikbaar, is de codeertaal waar Boltrics in moet werken compleet veranderd ten opzichte van v13 en zult u de profielen in uw omgeving opnieuw moeten configureren.

Profielen configureren in Business Central v17

Als vervolg op mijn eerdere blog, waarin ik u basaal heb uitgelegd hoe u profielen naar uw hand zet, vindt u hieronder een complete stap voor stap uitleg hoe u per profiel aanpassingen kunt doen. Zo bent u klaar voor de update en kunnen u en uw collega’s in no-time en zonder obstakels uw dagelijkse activiteiten vervolgen.

Profielen aanmaken

Staat u aan het begin van het aanmaken van nieuwe profielen? Of heeft u wellicht geen idee waar u moet beginnen? Geen paniek! In onderstaande video ziet u hoe u in een paar klikken een nieuw profiel aanmaakt en direct het rolcentrum kunt aanpassen naar uw wensen.

Let op: Na het aanmaken van uw profiel moet u uw tabblad (of browser) afsluiten en/of herladen. Vervolgens kunt u de pagina’s gaan aanpassen (stap 5).

Lijstpagina’s bewerken

Heeft u uw profiel al aangemaakt? Of heeft u bovenstaande video bekeken? Ga dan door naar het bewerken van de lijstpagina’s voor het nieuwe profiel. Zo kunt u bepalen welke informatie en functies dit profiel wel en niet te zien krijgt op deze lijst.

Kaartweergaven aanpassen

Naast rolcentra en lijstpagina’s kunt u ook eenvoudig kaartweergaven aanpassen per profiel. Ontdek hoe in onderstaande video.

Profiel afsluiten

Tot slot ziet u in onderstaande video hoe u na het doen van alle wijzigingen uw profiel correct afsluit. Zo gaan uw aanpassingen niet verloren en schakelt u vervolgens eenvoudig naar het nieuwe profiel.

Rolcentra in 3PL Dynamics

Per profiel kunt u het rolcentrum aanpassen. Zo bepaalt u zelf welke informatie bij welk profiel getoond wordt. Om u alvast op weg te helpen heeft Boltrics een tal van rolcentra ingericht, speciaal voor logistiek dienstverleners. Zo kunt u per profiel kiezen welk rolcentrum-id u daaraan toekent en hoeft u, indien gewenst, slechts een aantal kleine wijzigingen door te voeren tijdens het configureren. In onderstaande tabel ziet u welke rolcentra zijn ontwikkeld voor 3PL.

11154926WMS Support Role Center
11154930WMS Order Process. Role Center
11154934WMS Bookkeeper Role Center
11155126WMS Forwarding Role Center
111729353PL BP HRM Role Center
11172936TMS Order Role Center
11172937TMS Data Admin Role Center
11172938TMS Transp. Admin Role Center
11172939TMS Fleet Admin Role Center
11173055WMS – TMS Role Center
11173056TMS – AIR & Ocean Role Center
11190924WMS Works Office Role Center
11190925WMS Expedition Role Center
111912763PL BP Timesheet Role Center
11237163WMS Air/Ocean Role Center
112374003PL Warehouse Role Center
112374013PL Transportation Role Center
112374023PL Customs Role Center
112374033PL WMS Customer Role Center

Support nodig tijdens uw update?

U configureert de profielen het snelst door onze how to video’s zelf stap voor stap te volgen. Heeft u toch hulp nodig bij het configureren van uw profielen in Business Central v17 tijdens uw update traject? Of loopt u na het volgen van alle stappen alsnog tegen problemen aan? Mail dan naar support@boltrics.nl. Onze collega’s staan voor u klaar.