Nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op. Zeker in de logistieke sector. Het is daarom belangrijk dat uw processen ondersteund worden met software die meebeweegt met deze ontwikkelingen. Als klant van Boltrics kunt u genieten van software die altijd up-to-date is. Niet alleen met het oog op nieuwe behoeftes uit uw branche, maar ook de technologie erachter. As we speak gaat het gehele Boltrics peloton over op de nieuwste Microsoft release. Dat klinkt goed! Maar hoe ziet dat eruit in de praktijk? Een groot deel van de klanten zijn al over op deze nieuwe versie, en een nog groter deel staat gepland voor de komende maanden. Tijd voor een tussenstand!

De update in cijfers

Op dit moment werken ruim 70 klanten al op deze nieuwe versie. Daarbij staat de teller van geplande updates op 35 (gepland tot de zomer) – and counting! Want dagelijks worden er nieuwe updates ingepland. Dat is een hele onderneming. Dat geldt voor Boltrics, maar zeker ook voor u als klant. Want ook u zult mee moeten gaan met deze ontwikkeling. Gelukkig ziet u als klant van Boltrics het belang van updaten in. U heeft immers met een reden voor de altijd up-to-date belofte gekozen. Want alleen door mee te gaan met de nieuwste technologieën behoudt u uw positie in de markt, bent u wendbaar én beschikt u over een sterk beveiligd systeem.

Staat uw update nog niet gepland? Zorg dat u de boot niet mist en start hier direct uw updateproces.

Ervaring leert

Met ruim 30 succesvolle updates in de afgelopen maanden, zijn er een groot aantal bugs en issues al uit de oplossing gehaald door uw collega’s in het peloton. Daarbij kunt u ervaringen van uw branchegenoten, die al succesvol live zijn met de nieuwste versie, gebruiken om uw eigen updateproces te versoepelen. We hebben de belangrijkste lessons learned voor u op een rij gezet.

1. Testen is key

Ervaring leert ons dat klanten die goed hebben getest een aanmerkelijk soepelere livegang kennen. Doordat er technisch veel is veranderd en u aan de slag gaat met een wellicht geheel nieuwe client, kan de overgang uitdagend zijn. Door uw processen goed, grondig en integraal te testen, kunt u het aantal problemen na livegang drastisch verminderen. Vraag uzelf hierbij continu af: ‘kan ik in de nieuwe versie mijn proces verwerken met eenzelfde resultaat?’

2. Ben flexibel

Het kan voorkomen dat testissues voor uw gevoel lang open blijven staan. Weet dan dat een groot team dag in dag uit druk bezig is met het succesvol live brengen van het gehele Boltrics peloton. Dat betekent niet dat uw gemelde probleem niet belangrijk is. Integendeel! Maar logischerwijs kunnen onze collega’s niet alle issues tegelijk oplossen. Is uw update nog niet aanstaande, dan kan het zijn dat er prioritering wordt gegeven aan andere issues. Daarbij kunnen we een enkele keer met elkaar besluiten een livedatum te verzetten. Stel uzelf dan flexibel op en vertrouw dat een succesvolle update van uw omgeving onze prioriteit nummer één is.

3. Deel gegevens (op tijd) via de updatetool

Om alle updates in goede banen te leiden, hebben we als Boltrics een nieuwe updatetool in gebruik genomen. Hierin heeft u als klant zelf toegang tot belangrijke gegevens. Met toekomstige updates alweer in zicht, is deze tool hard nodig om alle updates te managen. Ook die van u. Door belangrijke informatie hierin te delen, kunt u efficiënter werken en het aantal mailwisselingen of telefoontjes verminderen.

Microsoft werkt al vaker met een dergelijke tool. Voor een aantal producten kunt u via een updatetool uw persoonlijke timeslot kiezen voor een update. Op termijn willen wij dit ook voor u mogelijk maken.

Samen naar de toekomst

Als klant van Boltrics is er geen alternatief voor updaten. U moet mee, want oude software heeft geen toekomst. Zo onderhoudt Microsoft oude software niet en neemt ook Boltrics issues in verouderde versies op een bepaald moment niet meer in behandeling. Eind dit jaar stopt Boltrics zelfs helemaal met de ondersteuning van v13. Wilt u het peloton volgen naar de toekomst om te kunnen blijven profiteren van alle functionaliteiten in uw branche gerichte oplossing? Dan is updaten het devies. Heeft u vragen over uw update? Mail dan naar astolk@boltrics.nl. Samen zorgen we voor een succesvolle update!