Ik heb een verkeerde verkoopfactuur geboekt, wat moet ik doen?

How to | Blog

Ik heb een verkeerde verkoopfactuur geboekt, wat moet ik doen?

Geen paniek, we helpen u op weg! Als logistiek dienstverlener heeft u veel aan uw hoofd. En ondanks dat u waarschijnlijk regelmatig verkoopfacturen boekt in 3PL Dynamics, kan het zijn dat u (misschien voor de eerste keer) een verkeerde factuur ziet die al wel geboekt is. Zo kan het zijn dat u of een van uw collega’s een factuur geboekt heeft met de verkeerde diensten, aantallen of misschien wel de verkeerde klant. In dat geval helpen we u graag dit te corrigeren! In deze blog lopen we door een aantal verschillende mogelijkheden om een foutief geboekte verkoopfactuur te crediteren en zo snel mogelijk op te lossen.

Gebruik de Copy Credit/Debit Lines functionaliteit

Wilt u, om wat voor reden dan ook, de factuur adresseren aan een andere klant dan die op de geboekte factuur? Dat kunt u eenvoudig realiseren met de Copy Credit/Debit Lines functionaliteit in 3PL Dynamics. Ontdek hoe in onderstaande video.

Bestaande facturen kopiëren

Het kan voorkomen dat u een gelijke factuur nodig heeft aan een factuur die al geboekt is in uw oplossing. Met de functionaliteit Document Kopiëren kunt u snel een kopie maken van deze bestaande factuur.

Negatieve verkoopfactuur aanmaken

Wilt u handmatig een negative verkoopfactuur aanmaken (of credit factuur)? Dat kan eenvoudig met de volgende stappen. U kunt ook negatieve document regels aanmaken als vervolg op het eerder gekopieerde document.

Voorkomen is beter dan genezen

U heeft gezien dat u niet in paniek hoeft te raken wanneer u een incorrecte factuur boekt of verstuurt naar uw klant. Met een paar stappen heeft u dit eenvoudig recht gezet. Maar zoals het gezegde luidt: ‘voorkomen is beter dan genezen’. Wilt u daarom meer weten over de financiële mogelijkheden van 3PL Dynamics? Of deze fouten zo veel mogelijk willen voorkomen? Twijfel dan niet om contact op te nemen en ontdek de mogelijkheden.

Geplaatst door:
Raquel van den Boogaard