Uw klachtenregistratie stroomlijnen met behulp van uw logistieke software

Update Dynamics 365 Business Central | Boltrics

Uw klachtenregistratie stroomlijnen met behulp van uw logistieke software

Oeps… foutje! Het overkomt ons allemaal weleens. Want waar gewerkt wordt, worden er eenmaal fouten gemaakt. Maar in de opvolging van deze fouten wilt u niet te kort schieten. Want om de relatie met uw (interne) klant goed te houden, is een snelle en correcte afhandeling van klachten van essentieel belang. Dat begint met een correcte registratie. Gevolgd door een snelle opvolging en heldere communicatie. Toch is dit vaak makkelijker gezegd dan gedaan! Dus hoe zorgt u ervoor dat uw klachtenregistratie – en de opvolging daarvan – als een geoliede machine verloopt?

Eenvoudig klachten registreren met de module Incident Management

Om eenvoudig de meldingen te registreren, en vanuit daar de afwerking van de klacht op te pakken, biedt de module Incident Management uitkomst. Hiermee kunt u direct vanuit een document een melding aanmaken en heeft u alle informatie op één overzichtelijke plek bij elkaar.

Alle informatie op één plek

U legt namelijk niet alleen alle contactgegevens van de betrokken partijen vast. Ook de detaillering van de melding – zoals het probleem, de oorzaak, oplossing en (openstaande) acties – is overzichtelijk in te voeren. Bovendien voorkomt u dubbel werk door interacties in kaart te brengen. Interacties die u ook met behulp van een step kunt automatiseren.

Registreer een melding direct vanuit een document

Daarnaast kunt u direct vanuit een document een melding aanmaken, en deze direct koppelen. Dit kan bijvoorbeeld vanuit een uitslag-, inslag- zendingsdocument. Zo weet u precies op welke artikelen, orders of medewerkers een melding betrekking heeft.

Tips bij klachtenregistratie

Registreert u uw klachten in 3PL Dynamics? Registreer dan veel voorkomende meldingen en bouw zo heel eenvoudig een knowledgebase op. Zo kunt u terugkerende meldingen snel (en op een standaard manier) afhandelen. Creëer daarnaast een workflow met vereiste stappen. Zo weten alle betrokkenen precies welke actie van hen wordt verwacht. En Is er een trendlijn waarneembaar? Analyseer dan met de uitgebreide rapportagemogelijkheden de voortgang van meldingen.

Voorkom dat meldingen tussen wal en schip vallen

Wilt u meer weten over hoe de module Incident Management uw operatie kan helpen met het correct afhandelen van klachten? Of wilt u direct beginnen met het registreren van klachten in uw logistieke software oplossing? Mail dan naar request@boltrics.nl en ga aan de slag!

Geplaatst door:
Mike Oerlemans