Word een detective in het opsporen van DataHub fouten

EDI Datahub Boltrics

Word een detective in het opsporen van DataHub fouten

Communicatie automatiseren met uw klanten, partners en leveranciers; waar dit voorheen wellicht als extra service werd gezien, ontkomt u als logistiek dienstverlener hier niet meer aan. Integreren via EDI, of zelfs API, zorgt namelijk voor een dusdanige efficiëntieslag, dat u hierin niet kunt achterblijven ten opzichte van uw concurrenten. En dat hoeft ook niet! Met Boltrics’ DataHub beschikt u namelijk over een stevig platform voor het organiseren, beheren en verwerken van datastromen. En treedt er onverhoopt toch een fout op in uw communicatie? Dan kunt u deze zelf in no-time oplossen. Maar u moet wel weten waar u moet beginnen. In deze blog helpen we u met het oplossen van DataHub fouten in uw eigen 3PL omgeving.

Hoe constateer ik dat er iets fout gaat?

Als er iets fout gaat in DataHub met uw stromen, krijgt u hiervan een mail op het door u ingestelde e-mailadres. Maar alleen een mail ontvangen is niet genoeg. Om het probleem op te lossen moet hier ook op gehandeld worden om het probleem op te lossen. Om te voorkomen dat deze mails tussen wal en schip vallen, kunt u het volgende doen:

  1. Zorg ervoor dat meldingen naar een algemeen e-mailadres worden verstuurd. Zo komen de mails ook tijdens vakanties van collega’s nog steeds goed terecht.
  2. Zorg dat de e-mails die binnenkomen ook daadwerkelijk gelezen worden. Maak vervolgens afspraken wie deze meldingen opvolgt.

Wilt u het e-mailadres waarop de foutmeldingen binnenkomen wijzigen? Geef het juiste e-mailadres door via support@boltrics.nl. Dan zorgen wij ervoor dat dit adres gekoppeld wordt aan uw DataHub-klantaccount.

Zelf exports controleren

Naast het ontvangen van e-mails kunt u ook proactief actie ondernemen. Kijk in dat geval regelmatig naar het ‘DataHub Exports’ scherm en controleer of er een export tussen staat waarvan de laatste error rood kleurt. Dit betekent dat er iets is misgegaan met de export.

Tip: Sorteer de lijst op het veld ‘Laatste Foutmelding’.

Hoe kan ik een foutmelding oplossen?

Wanneer u een mail heeft ontvangen met daarin een foutmelding, kunt u vanaf daar stappen ondernemen om de stroom weer te herstarten en de foutmelding op te lossen.

In bovenstaande afbeelding ziet u een mail met daarin een DataHub foutmelding. Hierin ziet u het Export ID en de omschrijving van de export waarmee iets fout is gegaan. Met behulp van de stappen uit onderstaande video, heeft u in no-time de foutmelding opgelost.

Hulp nodig bij het oplossen van DataHub fouten?

Komt u er met bovenstaande how to video toch niet helemaal uit? Geen paniek! Onze consultants helpen u graag met het oplossen van uw foutmeldingen.

Geplaatst door:
Chris Broers

Developer Microsoft Dynamics NAV