Tijdens de major update van Business Central versie 13 naar versie 18 en hoger is het belangrijk om uw processen goed te testen. Maar ook daarna blijft het belangrijk om de updates in de gaten te houden. Werkt u bijvoorbeeld met de Cloud-oplossing? Dan wordt uw systeem elk kwartaal geüpdatet. Zo raakt u nooit achter op het peloton en kunt u profiteren van de nieuwste functionaliteiten in 3PL Dynamics. Echter kan het voorkomen dat na een update een functie niet meer werkt zoals u verwacht. Of dat een bericht een foutmelding geeft. In dat geval wilt u deze zo snel mogelijk, en het liefst zelfstandig, kunnen oplossen. In deze blog lopen we daarom langs een drietal mogelijkheden om eventuele foutmeldingen ten gevolge van een update in no-time zelf op te lossen.

Parameters bijwerken

Na een update kan het zijn dat een functie niet meer werkt zoals voorheen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Zo wordt 3PL Dynamics continu doorontwikkeld aan de hand van de input van onze klanten. Dit kan er voor zorgen dat er extra instellingen zijn bijgekomen. Tijdens de ontwikkeling van een specifieke functie kan het dus ook zijn dat er nieuwe parameters zijn bijgekomen. Door deze parameters op stepfunctie-niveau bij te werken, ziet u eenvoudig welke parameters er zijn bijgekomen die u wellicht nog moet vullen. Hoe u dit doet, ziet u in onderstaande video.

Er komt niets uit de printer, wat nu?

Voorafgaand aan een update heeft u ongetwijfeld een bepaalde prioritering gemaakt in wat belangrijk is om te testen. Daardoor kan het voorkomen dat u alsnog tegen (kleine) verrassingen aan loopt wanneer u live bent. Zo kan het zijn dat uw printers niet doen wat u verwacht. Ook dit kan verschillende oorzaken hebben. De oorzaak van de foutmelding kunt u achterhalen via het berichtenoverzicht in uw 3PL omgeving. Via ‘Toon foutmelding’ krijgt u in dat geval te zien wat de oorzaak is van de foutmelding en kunt u deze eenvoudig oplossen.

Taakwachtrijposten updaten

Wordt een bericht helemaal niet verwerkt? En blijft deze in status ‘NIEUW’ staan? Dan kan het zijn dat de taakwachtrijpost niet meer draait. In dat geval wordt dit bericht dus niet automatisch verwerkt. Komt u in deze situatie? Controleer dan de taakwachtrijposten om te kijken of deze nog actief zijn.

Hulp nodig bij foutmeldingen?

Komt u er niet helemaal uit? Dan staat onze support afdeling voor u klaar. Via de ‘Callstack’ kunt u informatie vinden over een eventuele foutmelding. Deze kunt u dan toevoegen aan het ticket, zodat onze consultants precies weten waar zij moeten zoeken. Zo bent u ook via deze route, in no-time weer op weg.