Flexibiliteit, data-analyse, snelheid. Uw klanten verwachten steeds meer van uw dienstverlening. Aan u de opgave om daaraan te voldoen. Enkel een pallet van A naar B brengen of een aantal artikelen onderbrengen in uw magazijn, is er al lange tijd niet meer bij. In plaats daarvan willen uw klanten tegenwoordig zelf in controle zijn over hun proces. Ze willen steeds minder afhankelijk zijn van belletjes met uw supportteam en zijn steeds meer opzoek naar selfservicemogelijkheden om hun logistieke activiteiten te sturen. Geen gemakkelijke klus. En al helemaal onmogelijk zonder softwaresysteem dat u hier bij kan ondersteunen. Met het webportaal in 3PL Dynamics kunt u wél aan deze verwachtingen voldoen. Van het insturen van orders, tot het reserveren van een tijd om te laden aan uw dock. We zetten de mogelijkheden voor u en uw klanten op een rij.

Direct in- en uitslagen aanmelden

De eerste en misschien wel meest gebruikte functie van een klantportaal is het insturen van orders. Ook via het webportaal van 3PL Dynamics kan uw klant zelf inslagen aanmelden en uitslagorders inzenden. Wanneer uw klant inslagen aanmeldt via het webportaal, komt de order automatisch binnen in uw softwaresysteem. Dat geldt ook voor de benodigde informatie om de order af te handelen. De klant vult namelijk direct alle velden in die u nodig heeft om de inkomende goederen op de juiste manier te behandelen. Zo weet u vooraf op welk dragertype de order wordt geleverd, om hoeveel artikelen het gaat en welke bijzonderheden gekoppeld zijn aan de goederen. En dat zonder dat uw klant u hoeft te bellen!

Het webportaal van 3PL Dynamics is ingericht als read-only. Door het webportaal samen te gebruiken met het App Platform, kunt u uw klanten zelf handelingen laten doen zoals hierboven. In dat geval worden uw klanten automatisch doorgestuurd van het webportaal naar de ingerichte schermen in het App Platform.

Timeslot boeking

Naast het aanmelden van inslagen, kan uw klant ook direct een tijd reserveren wanneer de goederen gelost worden. Of in het geval van een uitslag, wanneer deze worden geladen. Dat voorkomt lange wachttijden bij u aan uw docks. Maar dat is niet alleen handig voor uw proces. Ook uw klanten kunnen via het webportaal hun activiteiten efficiënter plannen door zelf de geboekte tijden in te zien en eventueel te wijzigen. Win-win.

Volg orders op de voet

Net als uw mensen op kantoor, willen uw klanten weten waar in het proces goederen zich bevinden. Is de order aangekomen? Wordt deze verwerkt? Of zijn de artikelen al verpakt en verzonden? Met het webportaal geeft u uw klant de mogelijkheid om zelf de meest recente orderstatus in te zien.

Klantenportaal Boltrics Logistiek

Bied een financieel overzicht

Ten derde, kunt u het webportaal in 3PL Dynamics ook gebruiken om uw klanten een overzichtelijke weergave van alle facturen te bieden. Gecentreerd op één plek. Hier kunt u ook onderscheid maken in betaalde of onbetaalde facturen door filters te leggen op de status. Zo heeft uw klant ook financieel continu inzicht in zijn eigen zak(k)en.

Scoor met het webportaal

Maakt u gebruik van het webportaal? Of gaat u deze binnenkort aanbieden aan uw klanten? Zorg dan ook dat deze werkbaar blijft. Ook in de toekomst. En geef uw klanten de selfservicemogelijkheden die zij van uw verwachten. Meer weten? Mail dan naar marketing@boltrics.nl.