Door een branchestandaard oplossing te bieden, zorgt Boltrics ervoor dat u kunt profiteren van de nieuwste functionaliteiten uit de logistieke markt. Wanneer één van uw collega’s in de logistiek iets nieuws wil toevoegen aan de software, kunnen u en alle andere in het peloton daar na de update direct gebruik van maken. Maar dat geldt ook voor nieuwe functionaliteiten uit ontwikkelingen aan Boltrics-kant. Als klant kunt u sinds kort eventuele foutmeldingen insturen via het nieuwe klantportaal. En voor de oplettende kijker, komen sommige schermen u wellicht bekend voor. Dat klopt! Het nieuwe klantportaal is gebaseerd op de module Quality Management. Uit de standaard dus. En tijdens het ontwikkelen van dit nieuwe portaal, zijn er ook nieuwe functionaliteiten ontwikkeld in deze kwaliteitsmodule. Functionaliteit waar u gebruik van kunt maken wanneer u deze module toepast in uw processen. In deze blog neem ik u graag mee langs vier nieuwe functionaliteiten in de module Quality Management waar u van kunt profiteren.

De functionaliteit is in het Nederlands beschikbaar vanaf versie 19.1 van 3PL Dynamics. De functionaliteit is in het Engels beschikbaar vanaf versie 18.6.

1. Tekst opmaken met een nieuwe editor

Ten eerste is de kwaliteitsmodule verbeterd voor de invoer- en weergavemogelijkheden van grotere stukken tekst. Hiervoor hebben we de mogelijkheid ontwikkeld om een volledige HTML-editor weer te geven, in plaats van een eenvoudig invoerveld voor platte tekst. U kunt uw voorkeur instellen in WMS Quality Setup. De standaardinstelling is ‘Plain Text’. Dit is de oude situatie. U kunt de HTML-editor activeren door hier ‘HTML’ te selecteren.

De voordelen van de HTML-editor

Door deze instelling te wijzigen in ‘HTML’ kunnen alle omschrijvingen in de kwaliteitsmodule nu met een HTML-editor worden aangepast. In deze HTML-editor kunt u tekst opmaken, afbeeldingen invoegen en nog veel meer. Maar, het belangrijkste is misschien nog wel dat u simpelweg meer tekst in een scherm kunt weergeven. Een voorbeeld ziet u hieronder.

2. Communiceren over een melding

Om het nieuwe klantenportaal te laten slagen, is het goed structureren van conversaties een belangrijke vereiste. Dat geldt ook voor de Module Quality Management. In het verleden was het al mogelijk om alle e-mails die werden verzonden vanaf een melding te registreren. Dat gebeurde onder het kopje ‘Interacties’ op de kaartpagina van een melding. Hieraan hebben we nu de mogelijkheid toegevoegd om berichten te plaatsen of notities van telefoongesprekken toe te voegen.

Contacten en resources koppelen aan een gebruiker

Om deze registratie optimaal te laten werken, moet er vanaf de gebruiker een relatie kunnen worden gelegd naar een contact, een resource of een verkoper/inkoper. Daardoor is duidelijk wie een bepaald bericht heeft geplaatst en in welke hoedanigheid deze gebruiker dit heeft gedaan. Deze relatie wordt gelegd via een veld in gebruikersinstellingen. De relatie met een resource verloopt via een werknemer.

Hierbij geldt (in principe) dat een gebruiker waaraan een werknemer/resource of een verkoper/inkoper is gekoppeld een interne gebruiker is. Dit is een gebruiker die zowel meldingen kan aanmaken, als toegewezen kan krijgen als behandelaar. Een gebruiker die alleen aan een contact is gekoppeld is een externe gebruiker. Deze gebruikers kunnen alleen meldingen aanmaken. Dit onderscheid tussen interne en externe gebruikers is zichtbaar in de interacties. Een bericht van een externe gebruiker is zwart gekleurd en een bericht van een interne gebruiker is blauw gekleurd. Zo wordt de conversatie duidelijk gestructureerd.

3. Incidentregistratie ontsluiten naar uw klanten via 3rd Party Users

Wanneer u binnen een melding wilt kunnen communiceren met uw klanten, is het nodig dat uw klanten toegang hebben tot uw Business Central omgeving. Dit is al langer mogelijk. Echter was dit altijd vrij lastig om op te zetten. U wilt namelijk niet uw grootboek ontsluiten aan uw klanten. Oftewel, u moest uw machtigingsets met grote zorgvuldigheid configureren en testen. Hiervoor heeft Boltrics nu een generieke oplossing ontwikkeld: 3rd Party User. Met deze functionaliteit kunt u aan de hand van enkele eenvoudige stappen een klant precies de juiste toegang geven tot de kwaliteitsmodule. Leer hoe u dit in no time doet in onderstaande video.

Let op: Deze functionaliteit vereist dat u gebruik maakt van Azure Active Directory (Azure AD) authenticatie voor uw Business Central omgeving.

Met de knop ‘Invite Guest User’ wordt u doorgeleid naar de Azure Portal. Daar dient u (of uw systeembeheerder) een gastgebruiker aan te maken in Azure AD op basis van het e-mailadres van het contact. De gastgebruiker gebruikt zijn eigen Microsoft-account om in te loggen in uw Business Central-omgeving.

4. Meldingen aanmaken met de wizard

Zodra uw klant toegang heeft tot uw Business Central omgeving, kan hij ook gebruik maken van de wizard om meldingen aan te maken. Dit is dezelfde wizard als die u gebruikt om supportmeldingen en requests bij Boltrics aan te maken. Ook hier zijn allerlei configuratiemogelijkheden. Zo kunt u bepaalde (sub)categorieën ontsluiten aan klanten of meldingen alleen voor intern gebruik houden. Ook kunt u aan de hand van kenmerksjablonen de klant een aantal vaste vragen voorleggen. Deze data worden gestructureerd opgeslagen en kan in vervolgprocessen gebruikt worden.

Profiteren van de standaard

Met deze nieuwe functionaliteiten kunt u als klant de vruchten plukken van onze standaardoplossing voor incidentregistratie. Hierin zijn meerdere optimalisaties doorgevoerd, doordat wij, Boltrics, de module ook zelf zijn gaan gebruiken. Net als waar u profiteert van de inspanningen van het peloton, profiteert u nu ook van de ontwikkelingen naar aanleiding van het nieuwe klantportaal. Win-win.

Ziet u andere kansen voor een van de beschreven functionaliteiten? Bijvoorbeeld het ontsluiten van andere functionaliteit aan uw klanten via de 3rd Party-functionaliteit. Laat het ons weten. Wij denken graag met u mee.