Wegtransport software

U wilt de zendingen van uw klanten uiteraard zo efficiënt en voordelig mogelijk plannen, zodat u de marges vergroot. De software voor wegtransport van Boltrics verscherpt uw inzicht in uw bedrijfsprocessen en geeft u handvatten om de transportkosten laag te houden, op tijd te rijden en de kwaliteit te bewaken.

Software voor wegtransport

Onze TMS-software ondersteunt alle activiteiten van 3PL logistiek dienstverlening, zoals ordermanagement, ritplanning, routeplanning, contractmanagement, én het complete beheer van tarieven, toeslagen, wagenpark, etc. Ook zijn standaard koppelingen beschikbaar met diverse boordcomputersystemen en geavanceerde planningsystemen (APS).
De software van Boltrics ondersteunt alle vormen van wegtransport, ongeacht of u het transport voor uw klanten met eigen vrachtwagens en chauffeurs verzorgt of alles uitbesteedt aan carriers.

Brochure TMS

Bekijk hier de TMS-brochure.

TMS transport software

Gegevens uitwisselen tussen Cross dock depot(s)

U wilt goederen zo snel mogelijk afleveren, maar tegelijkertijd uw wagens zo slim en efficiënt mogelijk laden. Snelle en betrouwbare uitwisseling van gegevens tussen cross-dock depots en vrachtwagens maakt optimaal plannen van zendingen makkelijker. Meer inzicht in uw wegtransport, en meer omzet!

Wegtransport documenten

Zodra de gegevens over zendingen zijn ingevoerd in het TMS worden de benodigde documenten automatisch gegenereerd, zoals een CMR, laadlijst, ritbonnen en manifest. De vrachtbrief kan ook in digitale vorm aangemaakt worden.

Software voor
wegtransporteurs

Groupage / LTL

LTL

Groupage / deelpartijen die in een hub gebundeld worden voor meerdere opdrachtgevers

Wegtransport

FTL

Vervoer van A naar B in volle ladingen, voor meerdere opdrachtgevers

Wegtransport

Dedicated logistics

Vervoer voor één opdrachtgever

Wegtransport
Offertes

Op basis van de vastgestelde tariefafspraken kunnen transportkosten eenvoudig gecalculeerd worden. De prijs voor een nieuw transport kan daarmee snel (en automatisch) berekend worden en met één druk op de knop als offerte worden gemaild of direct worden omgezet in een transportopdracht.
Lees meer over tariefafspraken >>

Facturatie wegtransport

Zodra de zending is afgeleverd, wordt de factuur automatisch klaargezet in het TMS of gereserveerd voor een verzamelfactuur. Doordat de zending is gekoppeld aan de offerte kan de administratieafdeling de controle uitvoeren en de factuur verzenden.
Speciale kosten, zoals wachturen, ompakkosten of boekingskosten, kunnen worden toegevoegd.

Als het transport extern is uitbesteed, kan de factuur van de onderaannemer gecontroleerd worden dankzij de koppeling van transportopdracht met tariefafspraken. Self-billing is ook mogelijk. De inkoopfactuur wordt via ‘document scanning’ aan het dossier gekoppeld.

Transport

Onze

software

Onze software is ontwikkeld op basis van branche brede input, zodat álle logistiek dienstverleners er mee kunnen werken.
3PL Dynamics

3PL Dynamics: software voor logistiek dienstverleners die actief zijn in op- en overslag.

Nekovri Dynamics

Nekovri Dynamics: software voor dienstverleners in de koel- en vrieslogistiek.

Microsoft technologie

Onze software is gebaseerd op Microsoft Dynamics NAV, de bedrijfsoplossing voor het midden- en kleinbedrijf. Dynamics NAV is zeer flexibel, en heeft de vertrouwde Microsoft look&feel, zodat uw medewerkers er gemakkelijk en prettig mee werken.

Microsoft’s ontwikkelteam werkt continu aan Dynamics NAV. Nieuwe mogelijkheden in Dynamics NAV, zijn ook beschikbaar in 3PL Dynamics en Nekovri Dynamics. Omdat al onze klanten altijd op de laatste software release werken, hebben zij allemaal de beschikking over de nieuwste mogelijkheden van Dynamics NAV.

Microsoft Dynamics NAV voor logistiek dienstverleners

alles-in-één

FMS, WMS, TMS, Douane en Finance

In onze software voor logistiek dienstverleners zijn WMS, TMS en FMS volledig geïntegreerd. Daarmee is de software een complete oplossing voor logistiek dienstverleners die Warehousing, Transport en Expeditie (Forwarding) doen, inclusief de bijbehorende douaneformaliteiten. Zo volgt u uw zendingen door het gehele logistieke proces en heeft u altijd inzicht op zowel klant- als zending-niveau.

Werkt

Overal

On Premise Logistiek Dienstverlening
On premise

Bij de on-premise-variant koopt u de software en installeert u het op een fysieke (eigen) server. In uw eigen pand, of extern, bij een datacenter. De hardware wordt dan beheerd door uw eigen IT-afdeling of door een externe partij. De software is in dit geval te benaderen binnen het local area network (LAN) van uw organisatie.

Cloud Logistiek dienstverlening
In de cloud

Staat uw software ‘in the cloud’, dan heeft u er geen omkijken meer naar. U betaalt een vast bedrag per maand. De software wordt geïnstalleerd in Microsoft Azure, de cloud van Microsoft en via een internetverbinding heeft u toegang, ongeacht waar u bent. Geen zorgen over de data & performance, want het IT-beheer is bij de maandelijkse prijs inbegrepen. Uw IT-afdeling beheert het systeem alleen functioneel.

Hybride logistiek dienstverlening
Hybride

Hybride is een combinatie van cloud en on-premise systemen. Bijvoorbeeld de logistieke software lokaal (on-premise) en andere software, zoals CRM-online, Office365 en Power BI in de cloud. Alles volledig geïntegreerd, dus de gebruikers merken niet in welke omgeving ze werken. Bovendien gebruiken ze voor alle systemen dezelfde inloggegevens, wel zo makkelijk!