Zeevracht expeditie software

Onze zeevracht expeditie software geeft u op elk moment inzicht in kosten en opbrengsten, zodat u direct kunt ingrijpen als het rendement vermindert. Aan de administratieve afhandeling zal het niet liggen, want de oplossing van Boltrics stroomlijnt elke zending van terminal tot terminal en van deur tot deur, inclusief de bijbehorende documenten.

Zeevracht expeditie: douane aangiften

Met de ingevulde gegevens over de zending worden de benodigde douane aangiften voor u ingevuld;

  • VWA, NCTS, douanedocument per container, en per dossier
  • één of meerdere containers per aangifte
  • Bill of Lading melding vrijgeven
  • DIN/DEN regeling via Portbase
Zeevracht software

Zeevracht import

Bij de import van FCL en LCL zendingen maakt u met onze FMS-software eenvoudig een aankomstbevestiging (arrival notice), transportopdracht, CMR, Douane Invoer Document, Transit aangifte en een factuur aan.

Zeevracht export

In onze zeevracht expeditie software kunt u alle relevante gegevens voor een FCL of LCL exportboeking registreren. Direct vanuit het dossier kunt u een boekingsbevestiging, transportopdracht, CMR, Douane Uitvoer Document, Transit aangifte en een factuur maken.

Zeevracht expeditie documenten

Voor het transport van goederen over zee zijn de juiste export- en importdocumenten nodig om de goederen probleemloos over de grens te krijgen en niet teveel invoerrechten te moeten betalen. Het gehele traject van zeevracht kan met onze software worden beheerd, van begin tot eind. U voert slechts éénmaal gegevens in en het systeem maakt de werkprocessen simpel en snel, zodat u tijd bespaart en beter inzicht heeft.
Zodra u de gegevens heeft ingevuld, beschikt u over de benodigde documenten:

  • Bill of lading
  • Afhaal-/afleverdocumenten voor containers
  • CMR voor container
  • Facturen
  • Douane aangiftes
  • Opdrachten & bevestigingen
  • Zendingcertificaten
  • Waardeverklaring
  • EUR.1 certificaat
  • Certificaat van Oorsprong (CvO)
  • ATR

Zeevracht expeditie tarieven

Tarieven

Er zijn geen standaard zeevracht tarieven. De prijzen hangen onder andere af van de lading, zoals Ro/Ro, FCL volle containers, LCL groupage of auto’s in containers. Maar ook van het vaargebied van vertrek en van bestemming, en van het aantal rederijen dat die route vaart. Met onze zeevracht expeditie software legt u de complexe tariefafspraken vast in het systeem, zodat u altijd inzicht heeft in de kosten.

Gegevens registreren

Voor de afhandeling van containers, pallets, auto’s of pakketten legt u in onze zeevracht expeditie software de benodigde gegevens vast:

  • Goederen gegevens (formaat, gewicht, gevaarlijke stoffen etc)
  • Temperatuur
  • Adresgegevens opdrachtgever & ontvanger
  • Laad- en losadres
  • Rederij & boot
  • Havens
  • ETD en ETA

Onze

software

Onze software is ontwikkeld op basis van branche brede input, zodat álle logistiek dienstverleners er mee kunnen werken.
3PL Dynamics

3PL Dynamics: software voor logistiek dienstverleners die actief zijn in op- en overslag.

Nekovri Dynamics

Nekovri Dynamics: software voor dienstverleners in de koel- en vrieslogistiek.

Microsoft technologie

Onze software is gebaseerd op Microsoft Dynamics NAV, de bedrijfsoplossing voor het midden- en kleinbedrijf. Dynamics NAV is zeer flexibel, en heeft de vertrouwde Microsoft look&feel, zodat uw medewerkers er gemakkelijk en prettig mee werken.

Microsoft’s ontwikkelteam werkt continu aan Dynamics NAV. Nieuwe mogelijkheden in Dynamics NAV, zijn ook beschikbaar in 3PL Dynamics en Nekovri Dynamics. Omdat al onze klanten altijd op de laatste software release werken, hebben zij allemaal de beschikking over de nieuwste mogelijkheden van Dynamics NAV.

Microsoft Dynamics NAV voor logistiek dienstverleners

alles-in-één

FMS, WMS, TMS, Douane en Finance

In onze software voor logistiek dienstverleners zijn WMS, TMS en FMS volledig geïntegreerd. Daarmee is de software een complete oplossing voor logistiek dienstverleners die Warehousing, Transport en Expeditie (Forwarding) doen, inclusief de bijbehorende douaneformaliteiten. Zo volgt u uw zendingen door het gehele logistieke proces en heeft u altijd inzicht op zowel klant- als zending-niveau.

Werkt

Overal

On Premise Logistiek Dienstverlening
On premise

Bij de on-premise-variant koopt u de software en installeert u het op een fysieke (eigen) server. In uw eigen pand, of extern, bij een datacenter. De hardware wordt dan beheerd door uw eigen IT-afdeling of door een externe partij. De software is in dit geval te benaderen binnen het local area network (LAN) van uw organisatie.

Cloud Logistiek dienstverlening
In de cloud

Staat uw software ‘in the cloud’, dan heeft u er geen omkijken meer naar. U betaalt een vast bedrag per maand. De software wordt geïnstalleerd in Microsoft Azure, de cloud van Microsoft en via een internetverbinding heeft u toegang, ongeacht waar u bent. Geen zorgen over de data & performance, want het IT-beheer is bij de maandelijkse prijs inbegrepen. Uw IT-afdeling beheert het systeem alleen functioneel.

Hybride logistiek dienstverlening
Hybride

Hybride is een combinatie van cloud en on-premise systemen. Bijvoorbeeld de logistieke software lokaal (on-premise) en andere software, zoals CRM-online, Office365 en Power BI in de cloud. Alles volledig geïntegreerd, dus de gebruikers merken niet in welke omgeving ze werken. Bovendien gebruiken ze voor alle systemen dezelfde inloggegevens, wel zo makkelijk!