Renaldo vertel eens…

Renaldo Baptista | Boltrics

Hoe ben jij bij Boltrics terecht gekomen?

Ik kom oorspronkelijk helemaal niet uit de IT. Op mijn CV vind je bijvoorbeeld 9 jaar aan ervaring als accountmanager bij een logistiek dienstverlener op Schiphol. Een super dynamische job, maar na negen jaar was ik toe aan iets totaal nieuws en ben ik gaan bedenken waar ik naar toe wilde in de toekomst. Ik heb altijd al grote affiniteit met ICT gehad, dus de overstap richting IT was snel gemaakt. Ik heb me daarom ingeschreven voor de studie HBO ICT/Projectmedewerker en weer de schoolbanken ingedoken. Binnen drie maanden – een ware snelkookpan – leerde ik alles over Agile, Scrum, PRINCE2 en ITIL. Met een dikke voldoende en mijn certificaten op zak startte de zoektocht naar mijn toekomstige baan in de IT pas écht.
Via LinkedIn kwam ik al gauw bij Boltrics terecht en ik besloot meteen een belletje te doen naar Andries. Vanaf dat moment ging het snel. Binnen twee weken had ik mijn 1e gesprek, 2e gesprek én een aanbod. Dit was een uitgelezen kans voor mij! Bij Boltrics kreeg ik de mogelijkheid om een snelle overschakeling te maken van mijn logistieke salesrol bij Schiphol naar een logistieke ICT-functie bij Boltrics. Begin mei 2018 startte ik op de Support afdeling bij Boltrics. Nog geen jaar later heb ik al de stap mogen maken naar Customer Success Consultant.

‘Ik was super enthousiast, daar zie ik mijzelf wel werken!’ Dit was een uitgelezen kans voor mij! Bij Boltrics kreeg ik de mogelijkheid om een snelle overschakeling te maken van mijn logistieke salesrol bij Schiphol naar een logistieke ICT-functie bij Boltrics.

Wat vind jij zo leuk aan je functie als Customer Success Consultant?

‘Dat ik een mooie auto krijg’, zegt Renaldo lachend. Dat is natuurlijk een grapje, maar het is wel een hele mooie bijkomstigheid. Wat ik momenteel heel erg leuk vind aan mijn functie is onder andere het klantcontact. Je bent heel creatief bezig. In plaats van problemen oplossen, denk ik nu met klanten mee hoe zij bestaande functionaliteiten optimaal kunnen gebruiken.

Wat is jouw meest recente succesmomentje?

Afgelopen week heb ik me vastgebeten in een complexe request die ik vervolgens met succes heb kunnen opleveren. Dat op zich was al tof, de positieve reactie van klanten maakte het helemaal goed. ‘Dat geeft mij heel veel voldoening’. Elke vrijdagochtend bespreken we met het gehele customer succes team de succesmomenten . Tijdens deze stand-up bespreken we onder andere wat we afgelopen week hebben gedaan, wat er op de planning staat, wie we daarbij nodig hebben en de succesmomenten uiteraard. Dit is prettig, want bij Boltrics houden we geen administratie bij. Op deze manier blijf je toch op de hoogte van elkaar. Daarnaast hebben we veel mensen met verschillende specialiteiten in onze groep, waar ik dan meteen mijn specifieke vragen aan kan stellen. ‘Zo delen we dus onze kennis en kunnen we de volgende week weer met goede energie aan het werk, dat is een hele fijne samenwerking!’