Alles moet tegenwoordig sneller, slimmer en efficiënter. De branche ontwikkelt zich in razendsnel tempo en de verwachtingen van uw warehouse ten aanzien van kwaliteit, snelheid en kosten worden alleen maar hoger. Er lijkt geen tijd om stil te staan. Laat de ontwikkelingen uw warehouse daarom niet in de weg zitten. Maar maak er slim gebruik van.

Hyperautomation, human augmentation, AI en robotisering. U staat ongetwijfeld voor de keuze welke innovaties u moet omarmen. Is het een hype die wel weer overwaait of juist de sleutel tot succes?  Een kans of een bedreiging? Maar hoe u het ook wendt of keert, doet u niets dan weet u zeker dat de competitie u voorbij raast.

Want één van de voordelen van deze ontwikkelingen is de technologische vooruitgang op het gebied van gemak, veiligheid en efficiëntie in uw warehouse. Op dit moment verliezen magazijnen veel tijd in het orderpick proces, en worden er veel kosten gemaakt doordat medewerkers fouten maken, het orderpick proces niet logisch is ingedeeld of omdat er simpelweg te veel handelingen moeten worden verricht tijdens het orderpicken. Naast het feit dat een passend WMS erg belangrijk is, kunnen ook nieuwe toepassingen een enorm verschil maken in uw warehouse.

Voicepicking geldt hierin als dé verbindende oplossing tussen de technologie en uw warehouseactiviteiten. Waar voicepicking meerdere voordelen kent op het gebied van veiligheid en gemak, is de branche uitermate enthousiast over de efficiëntie in tijd.

Geen tijd voor fouten

Naast het feit dat de trainingstijd van uw medewerkers gehalveerd wordt, wordt ook de handelingstijd ‘on the job’ verkort. Met voicepicking kunnen eventuele onverwachte taakveranderingen of voorraadafwijkingen in real time worden doorgegeven. Hierdoor kan er binnen het warehouse sneller geschakeld worden en kent het proces minder oponthoud. Daarnaast hoeft de medewerker niet naar een centraal punt om een nieuwe taak te ontvangen. Ook dit verhoogt de efficiëntie binnen het proces en dus de productiviteit van de orderpicker. Om nog meer kilometers te besparen kunt u voicepicking inzetten in combinatie met Orderpicken per Artikel.

Ook op het gebied van foutreductie biedt voicepicking uitkomst. Doordat werknemers bijvoorbeeld geen picklijst hoeven te lezen, worden er gemiddeld minstens 25% minder fouten gemaakt tijdens het orderpicken. Dit komt onder andere doordat de voicepicker met check digits werkt of doordat de laatste cijfers van de artikelcode moeten worden ingesproken. Door deze bevestiging te moeten geven, maken medewerkers minder snel fouten in het proces.

Meer picken in minder tijd

Ook de productiviteit van het orderpicken wordt verhoogd door gebruik van Voicepicking. Bij het gebruik van Voicepicking verliezen medewerkers geen tijd met bijvoorbeeld het neerleggen en oppakken van hun orderlijst, maar hebben ze altijd twee handen vrij voor het daadwerkelijke picken. Met name in koel- en vrieshuizen is dit een grote stap vooruit. Medewerkers die hier vaak handschoenen aanhebben, ervaren dan geen problemen meer met schrijven of het gebruiken van een scanner.

Enthousiast, maar wat nu?

Voicepicking is volledig geïntegreerd binnen 3PL- en Nekovri Dynamics en daarom ook te implementeren in uw warehouse. Met spraaktechnologie afkomstig van onze partners Honeywell en Dalosy en een door ons geleverd, toekomstbestendig WMS, optimaliseren wij uw Voicepicking oplossing. Nieuwsgierig of het iets is voor uw bedrijf? Download de brochure en leer meer over de mogelijkheden.